torsdag 24 december 2009

julbetraktelser

1. nästa gång jag är *host*"intim" med en karl tänker jag kalla honom för gumman. det blir kul. 
2. jul= äta 
3. tetris-attack är världens bästa spel. älska znes. 

annars:
har letat som ett litet peck efter de där dr. martenskängorna. gonegonegone. bror min har bekräftat att de har existerat men hävdar att de inte var svart/röda som jag minns utan svart/rosa. *bitter*. finns en garderob kvar att leta i men den är omöjlig att penetrera för all skit som står där (gamla datorer, mina kittyböcker, spel, leksaker, mer böcker, lådor märkta "tomma cd-fodral"!!, prylar, barnsängar, soffdynor etcetcetc.) 
MEN hittat en jacka/kappa i gamla utklädningslådan. jättefin, midjelång, svartpälskrage och päls runt ärmarna. farmor har gjort den för ungefär 100 år sen. även hittat en orange glaslampa som ser lite ut som en svamp som jag brukade ha i mitt flickrum. kommer göra sig på peddan. imorgon drar jag upp på loftet. 

2 kommentarer:

RoyalPostalService sa...

Tetris-attack = förälskelse = lycka

Och just det: God jul, den bästa julen ever kanske inträffar just i år. ManVetAldrig!

Ylva sa...

överlevt hittills ialf, men uppskattar mitt fortress of solitude desto mer. är kanske positivt.