onsdag 16 december 2009

träsmak



nästannästan så att jag föredrar läkemedelsreklamerna med äldre hurtiga stavgående människor som ler bländvitt in i kameran som på omslaget av soundtrack of our lives senaste album. fast lite kul.

skulle nog fö vilja påstå att det svenska män o kvinnor vill ha mer av är lust och inte trä. bristande sexlust är tydligen det vanligaste sexuellla problemet man söker hjälp för(enligt ottar ialf). nästan så vanligt som att man(=jag) undrar om det kanske är mer "normalt" att inte vilja ligga så jätteofta än att vilja ligga med sin partner typ tre ggr i veckan alla veckor tills man dör eller vad idealet kan tänkas vara. patologisera normalvariationen någon? att alla äter ssri som elin grelsson och anna hellgren skriver bra om här och här har säkert också något med saken att göra. för att inte tala om alla brudar vars sexlust dör för att de käkar p-piller! <--min privata nemesis.
är såklart jättebra att de finns och kanske den uppfinning som gett kvinnor mest autonomi men hatar att det framställs som enda alternativet som finns och den som får biverkningar och uppsöker vården får rådet att testa en ny sort 100 ggr istället för "sluta äta saker du mår dåligt av, du kan kanske få en kopparspiral eller använd kondom så blir det mindre gegg och mindre risk att få kondylom (alla i hela världen har kondylom. nästan helt övertygad nu. och klamydia. kan vara så att det sprids via kranvatten men har inte fått det bekräftat än)".

nu måste jag plugga en stund innan kvällsjour på akuten och sluta störa mig på allt på internet.

5 kommentarer:

Skruttet sa...

Jag har till och med försökt hänga en pappersbit över dataskärmen igår när jag tillbringade onyttigt lång tid på Internetmedicin. Antar att de verkligen behöver banka in det i skallen på oss, med tanke på vilka hårda priser de tar.

Ja, vad är idealet egentligen? Är det tre gånger i veckan tills man dör?

Ylva sa...

2-4 fram till 45 skulle jag vilja säga(inte för mkt eller för konstigt. ska vara förspel-hon kanske kommer- penetration orgasm-hans- som gäller. annars har man nog någon slags störning). efter 45 räcker det med en gång i veckan. gamla människor ligger inte alls.

staffan sa...

Bra att du pluggar vaskuliter, Ylva! Det är nånting man verkligen bör göra tre gånger i veckan.

Jonas sa...

hade en diskussion igår.

snälla, säg inte att du är en av dom som anser att "man" har med manlighet att göra och att man bör säga "hen" istället för "den".

Ylva sa...

nä. det var bara en ironisk syftning till vår "utbildning grupp ledare"-kurs där vi drillades i att säga jag istället för man eftersom man faktiskt bara pratar för sig själv och inte alla andra.
hen är ett utmärkt ord att använda istället för att alltid behöva säga hon eller han. inte istället för den...