fredag 22 januari 2010

lyssna!

För allt i världen.

P3-dokumentär

"Om en svart, tajt klänning, om att vilja vara kåt men ändå en fin flicka, om en återträff med en försvarsadvokat och om tre kostymklädda män i en hotellhiss. En utforskning av begreppet hora och om hon överhuvudtaget existerar."

"Tredje gången jag kallades hora var i en hiss i ett hotell. Jag och min pojkvän var där för att hämta hans mamma som var på besök och i hissen upp åkte vi med tre kostymklädda män i femtioårsåldern. En av dem såg länge på mig och sa -Vad ska en sån här liten hora göra ikväll då? Jag svarade artigt -Jag ska va med min pojkvän. Det tyckte de var jättekul och de skrattade hela vägen upp. Min pojkvän sa ingenting, men jag såg att han hade stora röda fläckar på kinderna och halsen. Då skämdes jag och ville be om ursäkt."

4 kommentarer:

Jonas sa...

woho! tjuvis

Ylva sa...

jao. var tvungis. cred till dig.

Skruttet sa...

Jag är släkt med Maria Sveland, det trodde du inte om mig va!?
Vi brukade ses på födelsedagsmiddagar då och då, förr i tiden.

Ylva sa...

coolt! hon är typ min idol :)