fredag 29 januari 2010

tekniken som underlättar allt. modernism, cyberåldern, den nya tiden osv.


kul det är att göra "övningsduggor" i radiologi där man ska tolka bilder utan att bilderna syns och istället lära sig alla frågor utantill. jättejättekul. 

svinkallt ute också -22 gradet *smörjer in ögonlocken m idominsalva 85-90 %fett*.
börjar svamla så nu tar jag helg!

förövrigt: ortopeder verkar vara sådana där människor som bara "gruff uff nuff vaddå elak?! jag är ju bara ärlig! och modig! jag säger vad alla -ALLA! egentligen tänker men är för pk för att säga! civilkurage skulle man kunna kalla det. gruff uff nuff mm." suck. 

4 kommentarer:

mushu sa...

ortoped--stark som en oxe, men inte nödvändigtvis lika smart :o

skämt åsido, det verkar vara en kulturgrej... så är dom ganska snälla ändå :)

Ylva sa...

tror nog de är "smarta". bara inte särskilt trevliga.

Unknown sa...

en ortoped sa så här till min mamma när han gick ronden:

"och har ligger du som en säl och rör inte på dig"

då hade min mamma som opererats två dagar före redan varit och duschat, varit ner på kiosken och gått några promenader på avdelningen...

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.