måndag 2 april 2007

Allt vi gör är nog jävligt själviskt egentligen

Sitter och försöker reflektera över relationen mellan läkare och patienter. Det slår mig att det är rätt häftigt att ha påbörjat en utbildning som kommer att leda till ett yrke där man får chans att hjälpa, genom att dela med sig av sin kunskap. Det kommer sannolikt att kännas meningsfullt att gå till jobbet och vetskapen om att det jag arbetar med leder till att människor börjar må bättre kommer troligen att vara väldigt motiverande.
Jag tror det mesta vi människor gör egentligen är för vår egen skull. Att göra gott gör att vi känner oss goda. Att få möjlighet att göra något för att stärka en annan stärker nog även en själv.
----
Ganska grå dag idag, inget vidare vårväder. Jag tänkte ta den gröna klänning som blev behållningen av lördagens symaskins-LAN (brorsan är mkt imponerad) hos Ylva, men sommaren kändes för långt borta imorse. Längtar efter att få slänga in vinterjackan i min enda garderob.

Köpte på tal om sommar ett par skor i lördags på min och Ylvas stadstripp. Fina va?



Till dess jag kan börja använda dessa får jag nog snällt knata runt i mina converse ett tag till, därför fick de sig en väldigt behövlig våruppfräschning idag.



Bäst att jag återgår till PU:n nu.
Bye.

4 kommentarer:

Ylva sa...

Det ser ut som att jag stått i en kisspöl med mina vita sneakers...

Aina sa...

Det är ingen som tänker på det Ylva. Tror fokus ligger på din snygga jeansklänning istället!

Eric sa...

Skorna är fina, men det är lite dåligt med fötter i dem.

Och om det nu är så grått så gör det väl inget med en liten färgklick?

Jonas sa...

tryggt att veta att du ändå har koll på hur det är att stå i en kisspöl.