måndag 2 april 2007

Umeå Open



I helgen var det dags för 10årsjubilaren Umeå Open. Det blev lite sent bestämt att vi skulle gå och då var alla endagarsbiljetter för lördagen slutsålda så det blev att vi var där på fredagen.
Först ut var Salem. Han var söt but he knew it. Älskar skivan men på scen spelade han på att vara jobbigt boyish. Gillar könsmogna män tacksåmkt.
Senare såg vi Anna Ternheim och Laleh. Hade dem på ipoden innan. Var tvungen att hoppa över låtarna när de kom, vet inte riktigt varför, de gav mig en konstig känsla i magen som inte lämpade sig för läsning om membrantransport och sånt.

Nästan så att jag fick mest behållning av alla söta små popkids det verkar finnas i Umeå. Tyvärr innebar detta också:
Vakten till barområdet- STOP! Här kommer du inte in!
Jag- Varför?
Vakt- Alkoholservering här.
Jag (förtvivlat)- Men jag är ju tjugo!!
Vakt- muttermutter...
Dummvakterna bläddrar i sina papper och försöker bestämma sig för om mitt armband är rosa eller lila.

...förövrigt är mest provocerande på tv just nu "Sjunde himlen". Har sällan sett ett helt avsnitt utan att ha blivit förbannad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, sjunde himlen kan jag tveklöst hålla med om!