tisdag 29 maj 2007

Dokument Ålidhem

Jaha, det här är då Ålidhem. Vackert så det förslår tycker jag. Här bor jag i ungefär två veckor till, sen flyttar jag hör och häpna till Ålidhöjd. Ska strax iväg och titta på tapeter och matta till
hallen. Skojskoj.






















Umeå är härligt. Här heter allting precis som vad det är. Krogen på Ålidhem heter Krogen Krogen. Den stora ön i älven heter Ön. Inga konstigheter. Här lever vi i nuet. Vill man bränna upp en tv på grillplatsen utanför huset så gör man det. How can something so wrong feel so right liksom. Wunderbar.











I lördags var jag där. På shape up alltså. Jag var jättesnygg och dansade jättecoolt.







Den senaste tiden har gatukonsten på Ålidhem/Ålidhöjd blivit mer och mer raffinerad.
I VK läste jag att det blivit bestämt att det ska satsas 1 miljon kronor på konst till Ålidhem. Idag när jag promenixade omkring med min kamera funderade jag på om måhända projektet redan kommit igång?




1 kommentar:

Eric sa...

Hahaha, I fought the law...