måndag 28 maj 2007

Break a leg

Stackars Sven!!! Han ringde från ett dolt nummer och jag undrade varför och han sa att han var på sjukhuset och han har brutit benet (tibia antar jag) och jag borde ha varit där och tagit hand om honom!!! Det där med att spela fotboll, det är inte nyttigt, det har jag alltid vetat. Han kunde vicka på tårna och spreta med dem, dessutom hade han bra syresättning distalt om skadan. Passade på att repetera inför tentan och berättade lite om benläkning. Trots eländet var karln min vid gott mod, han är ju rätt tapper vilket är tur.

Helgen hemma var mysig. Mat hemma i fredags, sedan fest hos en som gått komvux med Sven. I lördags var vi till Mjöträsk på 85-års kalas och sedan till Johan på en mysig liten fest med några gamla Sunderbyare bland annat. Söndag fika på stan, en sväng på kulturhuset (har inte hunnit vara in tidigare, var fint) och morsdagsmiddag i Sävast innan jag åkte tillbaka hit.



Sven ser mycket cool ut


Värdtrion


Malin ser vacker ut med en tulpan!

Ska läsa några rader neuro och sedan sova
Mb imorgon, så klart.
Godnatt

1 kommentar:

Sven sa...

Tibia OCH fibula faktiskt. Men bara på ena benet så det är lugnt =) förresten, ni kanske kan ta hand om mig som något sorts klassprojekt? träna lite omvårdnad och så...