fredag 25 maj 2007

En sväng hem

Det ekade tomt på tåget, hade endast sällskap av två äldre herrar med mp3-spelare i min del av vagnen. Antar att jag är den enda ungdomen idiotisk nog att lämna Umeå när det är yra på gång. Tror dock 85-års party hos Svens farföräldrar, lite luleåmys och några timmar med mamma och pappa kommer att vara bra för mig. En paus från allt förknippat med plugg nu efterdugganinnantentan.

Mamma hade köpt några tyger åt mig på kupan och grävt fram en svart ganska kort kjol med hög midja ur något skåp. Det är nya grejen, fara hem och uppdatera garderoben genom att söka igenom gamla lager efter guldkorn. Idag hade Einar och Ruben dessutom någon ny grej var att ivrigt visa upp för deras modeikon till syster. Mitt ord är lag, hehe.

Lax, sen Lule.

2 kommentarer:

Eric sa...

Du är min modeikon med!

Förfan.

Eric sa...

och ylva är min modeidol!