tisdag 15 maj 2007

in my twenties

Även fast att jag känner mig ungefär likadan som igår, som för ett år sedan och som för fem år sedan så har jag idag blivit hela tjugo år. Fast enligt den här sidan så är jag egentligen 28.
Måste bara säga att jag älskar att bli äldre.
Man glömmer lätt bort hur det var, men man blir faktiskt mycket bättre behandlad av sin omvärld ju äldre man blir har jag tyckt mig märka. När man var säg fjorton så förväntades man vara dum i huvudet ibland kändes det ibland som och jag fann det mycket provocerande. Kanske gör jag likadant nu mot yngre, undervärderar. Usch, hoppas inte. Dessutom kändes världen mycket trängre. Nu har vägar öppnat upp sig, jag kan göra allt känns det oftast som. Ibland blir jag övermodig, ibland ligger jag ned, men det är okej. Det är så det ska vara för ibland kommer livet så nära och känns så jävla påtagligt.

Hm..hänt ganska mycket i mitt liv det senaste året ändå. För ett år sedan gick jag fortfarnade på gymnasiet, bodde hemma och var rastlös och halvdeppig mest hela tiden. Nu har jag flyttat hurmångamilvetjaginte till Umeå nästan gått två terminer på läkarutbildningen. Oj. Hur hände det egentligen.

Lyssnar nu på vacker blandskiva jag fick av Victor imorse. Den är som att ligga i någons knä med en varm hand på huvudet och vila.

...förövrigt så fick jag två IDENTISKA födelsedagskort på posten idag. Ett från mamma (jaja från familjen men jag inbillar mig inte att ngn annan orkade fixa med kort) och ett från mormor. Ett gulligt kort från Malin också, tack söta.

7 kommentarer:

Aina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Aina sa...

http://www.vuxenpoang.com/user.php?randid=109669912038

Ylva sa...

man ser inte så mkt på den länken ainis :)

Aina sa...

Vad fasen. Trettio var jag i alla fall. Ska vi ta det som en komplimang tror du? ;D

Ylva sa...

absolut! min drömålder är 36... det vill jag vara

Eric sa...

Jag blev 24,6 på nån sån där. Jag är äldre än er fast ni är äldre än mig era tanter.

Grattis på födelsagen Ylva förresten! Det var ju det primära jag ville ha sagt med min kommentar.

Anonym sa...

Hehe, jag blev 32. Och jag svarade ärligt på alla frågor! Slå det ni ;D