måndag 14 maj 2007

Skräp

Vad är det för skit som gör att de som jobbar på vårdcentralen här inte kan se vad jag har fått för tabletter utskrivna när jag bodde i Boden? När jag ringde och bad om att få ett recept förlängt kunde de alltså bara hoppas på att jag var en ärlig ung mö utan intentioner att lura någon att ge saker till mig som jag inte borde få? Idiotiskt.

Något annat som är skit är Kår-Puss! Jag vet att jag inte borde nedlåta mig att klaga eftersom det sannolikt sitter några tappra ideellt arbetande (inte redaktören, man får visst 1400 i månaden för det) studenter med tentor och föreläsningar precis som mig och kämpar på sin fritid för att vi överhuvudtaget ska få någon kårtidning i brevlådan. Och att tidningen om några fler engagerade sig och skrev lite spännande reportage och ordnade med layouten (varför går vissa bilder ända ut i kanten på sidorna, mycket längre ut än texten? och vem tycker det är snyggt med ljuslila blommor och krusiduller i hörnen?) skulle kunna bli så sjukt mycket roligare, intressantare, bättre. Jag tänkte för en sekund att det hade varit kul. att hjälpa till. Inte för att jag är något designgeni, speciellt inte när det kommer till photoshop och annat komplicerat icke-manuellt (var i nybörjarskitgruppen på Sunderbyn med de medelålders brudarna när det begav sig eftersom jag inte ont anande när jag sökte råkade säga att jag inte hållit på med bildredigering på dator tidigare, orutinerat) men jag tror nästan vem som helst skulle kunna hitta många grejer att förbättra på den där blaskan. Hur som helst kom jag på att tiden som skulle gå till att byta teckensnitt på rubrikerna i tidningen skulle vara av den jag annars kan umgås/träna/sy/koppla av på. Vet inte ifall det skulle vara tillräckligt kul för att motivera en sådan prioritering?

Sova nu.
Hej

1 kommentar:

Eric sa...

Tidningen skulle onekligen bli snyggare, men jag vet inte ifall du skulle tycka att det var kul. Sen får man inte ut så mycket av sånt arbete tror jag.