onsdag 9 maj 2007

Shake your gluteus maximus!


Hemma igen efter en ganska lång pluggdag på medicinska biblioteket med Aina o Ludvig. Bara 3 fikor plus lunchrast idag..hmpf. Måndag o tisdag har vi haft sammanlagt 8 timmars anatomisk föreläsning om de övre extremiteterna. Det går överaskande bra att plugga in 8 timmars rablande av ben, muskler, nerver, artärer, compartments mm faktiskt. Cellenkursen känns nu i efterhand lite som ett halvårs övning i studie/korvstoppningsteknik och det var kanske precis vad som behövdes.
Kanske har temperamentet hos veckans föreläsare också något med studiemoralen att göra. Rå men hjärtlig och rabiat är uttryck som dyker upp i mitt sinne. Det är visst något med kirurger. Söta är de.

"Och om hela armens muskler dör och börjar ruttna som en bit kött ute i solen en varm dag, vems fel är det då?! Jo, AT-LÄKARENS FEL!! "
"NEJ FÖR TUSAN! Jag sa ju för en timme sen att det heter RADIALT inte lateralt "
"Alla har vi väl någon gång vaknat upp mitt i natten, inte kunnat röra armen och trott att vi fått en hjärnblödning"


Ikväll kanal5 21.00: Greys anatomy
Imorgon 8.15-12.00: anatomisk föreläsning; de nedre extremiteterna.
Sent-senare: sy jävligt tajta guldfodralklänningar av guldigt elastiskt tyg med Aina inför schlagerfest på lördag. Wii!

2 kommentarer:

Eric sa...

Rock and Roll!
Jag tror det blir GrAys Anatomy för mig ikväll. 20.00-04.32. :S

Jonas sa...

vafan, du hatar ju schlager. sellout