fredag 1 juni 2007

Freitag

Varför är det okej att kränka och stjäla från en viss grupp människor men inte från andra? Det kryper verkligen i mig när det talas om "hårdare tag" i skolan. Bra tänkt, att distansera sig ännu mer från kidsen kommer verkligen att knäcka nöten!
Kan verkligen se framför mig korkade lärare som nu har ett nytt hot att ta till när pedagogiken brister. Klart att man ska ha regler i klassrummet, men regler som är utarbetade av alla, både elever och lärare, inte av korkade fokpartister. Om "Stina" vill lyssna på musik i sin mp3 när hon sitter och räknar matte kan hon väl få det herregud. Ibland undrar jag om skolan är till för eleverna eller för lärarna.

Annars så blev det visst fredag idag. Ångest. Hela veckan har försvunnit alltför snabbt men mina kunskaper verkar ha fått mjölksyra redan på kullen när jag ska hela vägen upp på det stora berget.

Grillning ikväll? Jag kommer ha med mina Grey´s Anatomy flashcards så lite fest måste det ju bli.

Förövrigt så hade jag tydligen i sömnen inatt frågat Victor "är du bisex?". Detta fick mig helt osökt att tänka på veckans mest korkade land, Polen. Jag vill flygbomba Polen med Tinky Winkygosedjur, manbags och Little Britainklipp så kanske alla där "inspireras" till att bli homosexuella. Hoppas det.

9.02:
Varför tycker jag det är så roligt att höra en nyhetsuppläsare säga "Ballar av stål"?

Inga kommentarer: