lördag 9 juni 2007

sommarlov

Jag och Frida har legat på varsin handduk vid älven idag och solat och badat och ätit frukt och mackor. Det var otroligt skönt och avkopplande och gjorde faktiskt att jag nu lite mer börjar känna mig som om jag har sommarlov. Får en kick varje gång jag tänker på den, sommaren. Längtar efter lata dagar i stugan.


Far hem imorgon på förmiddagen med Cecilia och hennes mamma. Skönt att åka bil. Skönt att komma hem även om jag nog kommer längta tillbaka. Det blir jobb nästan direkt men en ganska mjuk start.

Rensade nyss avloppet både i duschen och handfatet i badrummet. Det senare hade jag aldrig gjort förut men det var ok, jag är ju rätt hård så! Det finns en grym rörmokare som bor i Överstbyn som snart ska pensioneras. Hade kunnat vara hans lärling istället för att gå gymnasiet så hade jag kunnat ta över hans uppdrag nu.

Ska hänga med Frida och Ylva och hennes Viktor ikväll. Det är Shape Up och det lockar visserligen lite med en sista utekväll innan TC-misären i Boden men jag har ont i fötterna av allt promenerande och är fortfarande lite trött efter gårdagskvällens strapatser. Så vi får se hur kvällen slutar.

Inga kommentarer: