måndag 11 juni 2007

Montag

Plats: Victors lägenhet
Tid: ledig tid

*Djup utandning*. Idag har jag sovit ut. Ändå till halv nio! Efter att ha haft en ganska intensiv helg känns det nästan lite konstigt att bara hänga här själv. Vickis is of till jobb, hans place är fritt fram för mig att utforska i detalj. Tänkte först kolla slipsarna, sen skivsamlingen. Efter det ska jag dricka kaffe, äta macka och läsa några nummer av Vs King. Oh, joy!

Nåväl, tillbaka till helgens bravader. Just det. Känslan av att inte höra hemma någonstans. Efter tentan i fredags var jag helt slut. Kände mig dålig(skolmässigt, människomässigt), ont i huvudet och var på ett hemskt humör. Åkte ner till stan där jag blev lite uppmuntrad av Aina o Frida, käkade lite glass och klippte håret. Sjukt snyggt. Tänkte ta bussen hem men hade bara en tia i plånboken och kände att det kanske inte var läge att åka barnbiljett, som jag brukar, med en systemetkasse i handen, så det blev att knalla svingen. Dissade klassfest och somnade på Victor i soffan klockan tio.

Lördagen ägnades åt att flytta mina prylar från gamla ettan på Ålidhem till nya fyran på Ålidhöjd. Eftersom jag hyrt i andra hand äger jag inga möbler förutom min gosiga säng, däremot har jag en hel del prylar. Alla kläder ner i svarta sopsäckar, kändes fräscht. En sopsäck till väskor och skor. Åh skor, vad jag kommer sakna er i sommar. Måste ta med så mkt böcker hem att bara ett par av er får följa med, hur ska jag någonsin kunna välja mellan er? Hade fått låna ambulanstobbes bil att flytta med, mkt generöst. Efter ett tag kom jag ihåg hur man manövrerar sådanadäringa åbäken, då blev det roligt. Som på räls i kurvorna baby, som på räls!

Kvällens planer var klubb Shape-up på Plaza. Frida o Aina dissade oss. Jag hade ju sagt att de inte skulle köra så hårt på tentafesten! Nåväl, inte lika roligt Shape-up som förra gången. Många killar i rutiga skjortor (nya truckerkepsen för er som inte fattat det) och tjejer i Ginatricotklänningar (nya cityshortsen för er som inte fattat det). Jag och Victor störde oss. Skulle gått på hemlig Säkert spelning på Scharinska istället. Fuck. Sen köpte jag jordgubbsmilkshake på Frasses (Aina rapporterar förresten från Boden att någon har haft sönder fönstren till Frasses där, otufft gjort tycker vi), sen gick vi hem och sov.

Igår städade jag lägenheten. Noga. Sen ringde jag upp tjejen jag hyrt av. Hon sa att jag inte behövde städa så noga för hon skulle flytta alla möbler, jag behövde bara lägga nycklarna i brevinkastet. Lite kul det där med min lägenhet. Hade typ noll kötid på lokala bostadsbolaget så jag var lite driftig och la upp mig själv på lite lägenhetssidor. Sen blev jag uppringd nån vecka senare och erbjuden min etta. Turtur. Verkligen haft minimal kontakt med hyruttjejen under året vilket känns lite lustigt. Träffade henne en gång och fick nycklar o sånt precis i början, sen har vi nog bara pratat i telefon två gånger. Skulle inte känna igen henne på ica. Och nu är jag därifrån, även det utan kroppslig närvaro från tjejen som tydligen bodde 300 meter från min lägenhet.

Nu är det nu. Mulet såklart när jag väl har tid att sola. Dovesummerglow du är min vän. Tar nattåget ikväll med Frida till Göteborg. Är nog hemma i Okome nångång på eftermiddagen imorgon. Då ska det "kalla" vädret härifrån hunnit neråt hem. Najs. Vet inte riktigt hur det känns att komma hem. Hemma känns sommar vilket är bra. Hemma är inte Victor, vilket är dåligt (men han kommer som tur är om tre veckor så jag bör överleva. Eventuellt. Åh baby...). Vad jag vet är att jag kommer gå på väggarna efter två dagar. Hela min familj. Gah.
Det jag längtar mest efter hemma just nu är att ta bilen till ICA-Supermarket i Ullared och hämta ut ett paket innehållande en blå fjällrävenjacka från 70-talet. Kommer bli fint som snus om kvällarna.

Kaffe och macka var det. Hörs.

3 kommentarer:

Anonym sa...

du är bäst!!

Eric sa...

Du ville ha rapport från bröllopet och du ska få rapport. Tänkte göra ett blogginlägg om helgens dekadens.
Håll tillgodo!

Riktigt roligt inlägg bye the way!

Eric sa...

Alltså, det jag menar är att det är ditt inlägg som är riktigt roligt. Bara så du vet. Inte mitt som jag ska skriva.. eller det kanske blir roligt det med.

Men nu ville jag bara poängtera att jag tyckte att ditt inlägg var bra. Aight?!