onsdag 1 augusti 2007

Onsdag

Nu har jag köpt en tågbiljett till Umeå. Tåg är segt men man kan släpa med sig mer grejer än om man flyger. Det behövs. Dessutom är det miljövänligt. Resan tar 15 timmar men det är natttåg så jag får väl försöka sova bort den mesta av tiden. 18 augusti kommer jag landa och kyssa marken jag står på.

Jag saknar Umeå nu när ett slags lugn i själen äntligen börjat inställa sig hos mig efter några dagar som minst sagt varit en känslomässig bergochdalbana. Sorg, tomhet, frustration, ensamhet, bevikelse, ilska, ljusglimt, dåligt samvete, ilska igen, dåligt samvete igen, ilska över att dåligt samvete inte är känslan som du borde få lov att framkalla hos mig, dåligt samvete över att du visst får ge mig dåligt samvete, sorg igen. Ett konstaterande bara.

Är pepp inför hösten. I höst ska jag lova mig själv att må bra.
Ny lägenhet att fixa i (jag ska köpa pelagonier), intressanta föreläsningar att gå på, plugga lite latin för naturvetare upptill allt annat, kärleksakuten, komma igång med träning igen och förstås alla härliga Umekompisar och Umefester. Jag längtar.


4 kommentarer:

Jonas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jonas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Jonas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Eric sa...

Alla dessa borttagna kommentarer gör en lite nyfiken.