lördag 29 september 2007

Långväga

Mamma och syster Åsa kom i eftermiddag. Hälsar på mig i helgen. Och strax sover de förhoppningsvis gott i gästrummet jag fixat fram åt dem :)
Mycket trevligt att ha de här men känns lite konstigt ändå, de hör ju liksom inte hit till livet jag lever här uppe. De hör till hemma i Okome och för Åsas del Malmö. Gjorde en veglasagne och glass med chokladsås till de hungriga stackarna ialf för att visa hur huslig jag blivit.

Imorgon ska jag till max utnyttja det faktum att de körde bil hit. Först köra ner cykeljäveln vars bakhjul inte går att snurra på till nån reparatör på stan, sen leta bokhylla och matta till rummet på Ersboda eller liknande. Eller så kanke jag slår till på den där bruna ryamattasaken jag såg med Anton på Åhlens, hade nog funkat ändå. Så vill jag ha nån fin krokupphängninganordning till kläder och sånt också. Indiska? Så många ideér, så lite tid och pengar.
Undrar just hur kvällen kommer fördrivas. Restaurang, krog, spelkväll?

Söndag planerar jag promenad, fika och bildmuseum. Carl sa att det skulla vara någon häftig videointallation där nu.

Nu sova i fladdermusställning pga av mens.

4 kommentarer:

Eric sa...

Jag har aldrig hört talas om fladdermusställning, vad innebär det?

Ylva sa...

inte sett tampongreklamen där de tjejerna hänger uppochned och sover för att bindan inte ska "läcka" :P

Eric sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Eric sa...

Då fattar jag! Inte för att jag sett reklamen, men jag kan föreställa mig.