måndag 29 oktober 2007

En inlägg från medicinska biblioteket

Sitter på biblo. Som vanligt. Biblo ligger på sjukhuset. Sjukhuset är lite som våra fritidsgård. Man går och fikar i cetralhallen, köper en kaffe och flamsar lite. Som vilken fritidsgård som helst förutom att på vår så trängs man också med folk släpandes på en droppställning eller blir påkörd av nån i rullstol.

Idag har vi börjat med ett avsnitt om cirkulation. Det är säkert bra att kunna. Men krångligt som fan! Allt som har med förändringar över tid där man de kör med massa formler med delta och grejer i är ju sjukt korvigt. Om någon kan förklara compliancediagrammet för mig så jag fattar lovar jag att bjuda på pepparkakor och glögg!

Ok, inte sitta här mer och slösa bort värdefull compliancetid. Sitta en halvtimme till och läsa, sen hem och sen iksu på step. Ohhh jag kommer bli så snygg sen om några månader när jag tränat varenda dag och smörjt in mig med nivea summer glove 100 gånger. Synd att nivea summer glove antagligen inte funkar lite bra för att muntra upp dystra sinnen som the real stuff. Hade behövts. Får försöka pressaut endorfinerna som behövs från träning. Synd att det är så jobbigt bara. Stort Pressure hindrar mig från att gå med stor Velocity till iksu. MEN ska tänka att tiden jag sparar på att slippa diska (får diskmaskin imorgon!) ska gå till träning. Eller inte. Dansa på popklubb en gång i veckan borde väl räcka? Klubb Zoo på villan till helgen hihi. Vår handledare sa ju faktiskt att bara 30 minuter motion i veckan förbättrade blodvärdena avsevärt om man jämförde två jämntjocka med metabolt syndrom. Det var lite coolt.

Inga kommentarer: