söndag 7 oktober 2007

En kväll i isterns tecken

Igår lagade Eric och Filip en smålänsk festmåltid till gänget bestående av isterband, stuvad potatis med persilja, inlagd gurka och rödbetor och till efterrätt ostkaka. Som vegetarianerna i sällskapet åt jag och Frida sojakorv men det var inte fy skam det heller.
Shit, när jag gick hem med kära vännen vid ett var jag fortfarande mätt...

Får det lov att vara lite LDL någon?





















<---Hobbe är inte så frusen av sig















Den där ostkakan på bilden är ingen köpeostkaka, killarna gjorde den från scratch med ostlöpe hämtat från ICAmariehemslagersinnerstavrå och allt! Sveinagott var det!

Idag känns som en ganska trött dag. Lyckades titta lite i mikroskop på sinnesorganen innan jag och Eric tog en mysig söndagsfika på villan. Bör börja läsa metabolism ikväll men just nu kurrar min mage efter att jag ska kicka igång mina egna små tarmludd.

2 kommentarer:

Aina sa...

åhåhå, åhåhå, så grisigt det ser ut! Tur att fille lät det mesta av flottet flöda ned i vasken sedan. Gott var det.

Eric sa...

Ättling till Poll Pott's favorithusdjur Kall Katt.