måndag 8 oktober 2007

Tidig klinisk träning

Idag har jag sprutat in koksaltlösning i underhudsfettet på Ylvas mage och Ylva sprutat in koksaltlösning i underhudsfettet på min. Skojigt. Så satte vi katetrar på androgyna dockor (karln hette Gun och kvinnan Arne enligt armbanden de bar) och lade lite förband.

Tänkte:
Kanske biblioteket nån timme för att stilla det dåliga pluggsamvetet och sedan step klockan sju.

Men nä!, för vi ska mikroskopiera med vår ammanuens klockan sex till åtta! Himla kul! Imorgon har min PU-grupp dessutom möte med vår handledare från halv fem och framåt.

Långa dagar blir det och det känns inte alls roligt att plugga just nu. Schemat är väldigt tätt i veckan och vi har hemskt lite tid att läsa själva trots att vi har hur mycket som helst att lära oss. Till på torsdag förväntas vi väl ha skaplig koll på GI-kanalen eftersom vi har någon sorts case då som ska lösas på samma pass som vi får det. Så har vi palpation av huvud/hals imorgon och jag kan inte alls nog med muskler. Måste läsa artiklar till PU:n om läkaren och döden och har alldeles för många preparat att studera till histologin. Plus att jag borde träna på det vi gjorde idag och på venkatetrar och sådant. Vem är det som planerar? Är det bara jag som känner mig otillräcklig? Lär sig alla andra allt efter att ha läst det ett varv? Är det dumt att tro att man är ledig när man ätit middag eller ifall det är lördag?

Jag är less och lite ledsen och trött och nere och önskar att jag gick på gymnasiet och fortfarande bodde hemma och hade mamma som lagade mat åt mig och en snygg katt som kunde ligga på mina fötter och värma dem och att allt var tryggt och som det alltid varit.

Blä.

1 kommentar:

Ylva sa...

vad vi behöver är att då sova ut ordentligt någon gång så tror jag att alla bekymmer hade löst sig..