måndag 1 oktober 2007

sällskap

Amanda är här och syr knapphål i en kjol med min Viking. Han har en knapphålspressarfot som man ansluter till en liten kontakt och han kan mäta så att alla hål blir exakt lika stora och när ett hål är färdigt stannar han automatiskt. Rejält må jag säga, vilken kille.

Amanda gjorde mat till mig, det var snällt. Hade tänkt bjuda henne men det blev alltså tvärt om. Kycklinggryta med citron och curry och gurka. Jag kanske bjuder tillbaka imorgon.

Och
jag har börjat ogilla Facebook både djupt och innerligt; falskt att vara "vän" med en massa gamla ytliga bekanta som jag inte gillar något vidare och som säkert inte tycker om mig heller, men kan ändå inte riktigt hålla mig därifrån. Kanske borde ta bort min användare.

3 kommentarer:

Ylva sa...

va?! ska du inte vara med i den stora tävlingen som går ut på att den som har mest vänner på facebook då den dör vinner?! förstår ingenting...

Anonym sa...

Aina, du hädar! Facebook is THE book med ett enda undantag i Första testamentet (Lunarstorm)

Eric sa...

Jag trodde det var den med mest vänner som dör som vinner.