söndag 25 november 2007

Ögat- del 3

Läget med mitt öga verkar ha stabiliserat sig nu. Man kan inte se något, men känner man så känner man fortfarande en liten klump vid benet under ögat.
Med hjälp av google har jag nu självdiagnostiserat mig till att jag kanske är drabbad av en chalanzion- "en bakteriefri retention av sekret i en Meiboms körtel i tarsalplattan". Äckligt I know(!), men det ska tydligen oftast självläka. Fast det kan ta UPP TILL ETT HALVÅR!!
Tur att jag inte ser ut som freaksen om man bildgooglar.

Igårkväll när jag satt på mig paljettklänningen och sminkat mig och var på väg ut till KA-middag (utbildning under dagen, "sittning" på kvällen) blev ögat lite spännande också. Allt började flimra speciellt uppe i höger synfält, kunde knappt läsa på dataskärmen. Helt psykadeliskt. Men det släppte tyvärr efter nån timme.

Okej, jag borde visst vara ett av freaksen på bildgoogle.

Idag har jag bara ägnat mig åt själsuppbyggande saker. Veggohamburgare, pomme, cola, smågodis, Donnie Darko och American Psycho. När jag blir fet kommer jag skylla på Anton.

1 kommentar:

Anonym sa...

säkert inte äckligare än det som jagh ar mellan näsborrarnah haha...jag gör våfflor och äter allihopa helt själv, inte bra