onsdag 28 november 2007

Umgänge och illamående

En bit in på kvällens afro-pass började jag må illa, tänkte att det skulle gå över men vågade inte fortsätta längre efter ett tag. Allt hålla ett imaginärt spjut i båda händerna, böja sig framåt och lägga ned det på marken framför fötterna gång på gång blev lite för mycket för min stackars mage. Så jag gick till omklädningsrummet en sväng, drack lite vatten, började svettas sjuka mängder (det rann i mitt ansikte och på mina armar), blev svag i mina ben, tänkte att jag nog inte skulle träna mer, tog en lång dusch, gick hem.

Nu är det bra. Men det är konstigt, igår när jag och Ylva var på step började jag också må illa (och hon). Funderar på om problemet är att middagen (eller, hrrm, middag och middag, dålig matlagning har det varit sista tiden) blir lite för nära inpå. Eller har jag ätit något dåligt? Hur länge kan en fetaost ligga öppnad i kylen till exempel? Kan även ha någon koppling till en förmodad mens som snart borde komma. Parentes: Ifall man har en tumör i hypofysen/hypothalamus som gör att man kissar en massa p.g.a. att utsöndringen av ADH störs får man dessutom störd menstruationscykel om man är tjej, även den regleras därifrån.

Pratade nyss med min vän Linnéa som ska komma hit i helgen, hoppas jag åtminstone, hon är tydligen väldigt förkyld idag. Men det ska nog ordna sig. Med lite Ipren bedömer jag att hon på fredag kommer att vara i gott skick för, säg, lite klubb Hybris.

Nu ska jag dricka glögg och stenålders-Frida vin eller något. Blir mys. Vi förtjänar det.

PS. Inte missa Tv4:s nyhetsmorgon! Mycket het karl i studion måndag till onsdag (?). Lite googlande och det verkar som om han heter Anders Kraft (rejält namn)! DS.

Inga kommentarer: