torsdag 13 december 2007

torsdag

Jo, det var ju det där med kidsen. Eric, jag har ångrat mig, här är varför.

Skola 8.15-18.00 idag. Ganska godkänt enligt mig.
Blev lite sur när jag slösat 3 timmar med att titta i Larsens embryologibok utan att fatta ett piss. Allt jag kom fram till var att hjärtat först är ett rör som klämms på lite olika ställen för att bilda olika rum och sen vrids. Men det visst jag ju redan. Så var kaffet i min läckande termos kallt. Tror nog organogenesen får vänta tills nästa vecka då vi har föreläsning på skiten...
Blev lite bättre när jag började repetera sekretion i gastrointestinalkanalen. Gamla goa Guyton. Hade glömt bort mkt men det går ju ialf att förstå vad som står i boken.

Kvällsmat idag: ICAs risgrynsgröt på korv. Kall. Med kanel. mmmm. Allt på korv är bra. Utom kött. Kött är dåligt. Visste ni att man bara behöver typ 30 g protein om dagen men att köttätare ofta får i sig över 100? Jävla miljöförstörare (fast jag hatar inte dig Ainis, bara alla andra).

Förövrigt om man är inne och kollar på vår blogg på bloggtoppen.se så står det:
Om du gillar denna blogg kanske du även gillar:
IzZa- en skön lirar
Gizmolinas


Är vi i samma klass? Kanske det.

4 kommentarer:

Eric sa...

Det är tacken när man är villig att frikostigt dela med sig av sin säd, hade det inte varit för att jag nyss hade klämt fyra paltar hade jag nog letat upp dig på iksu och sagt något elakt.

Men då hade jag antagligen lagt upp en ordentlig paltpizza på golvet, antingen på grund av ansträngningen eller för att du petat mig hårt i magen.

(Hade ju redan börjat fundera på barnvagnar och dagisköer).

Typ nåt sånt.

Anonym sa...

ylva det var nog ett klokt beslut. Jag köpte pepparkaksdeg och åt 1/4 av den och nu mår jag illa

Jonas sa...

du behöver bara 30 gram om du vill att din kropp ska förfalla och när du är 60 år resultera i att du knappt kan gå.

Ylva sa...

populärvetenskapligt trams Jonas