onsdag 2 januari 2008

2008

Igår tänkte jag att en pluggonsdag kunde vara på sin plats. Steg därför upp i morse, duschade, åt mammas hembakade bröd och satte mig vid datorn med min metabolismpärm (försökte med lite koagulation tidigare en dag men blev för nedtämd av terminens tyngsta handout för att våga mig på att fortsätta med eländet idag).

Metabolism må vara spännande men det var om möjligt än roligare att ta bussen till stan (busschauffören log och sa "hej igen!" när jag steg på, är det inte fint? brukade åka med honom rätt frekvent på gymnasiet), sitta på Hanssons och dricka kaffe - titta på folk - mysa med Hanna.

Nyår i stugan var mysigt. Massa mat, bastubad, mousserande vin, sällskapsspel. Bifogar ett gäng bilder där det framgår vilka rediga kvinnor vi är.

Mys under filtar i väntan på att brasan ska göra sitt jobb

Linnéa styr upp snö till värmaren


Jag styr upp en ordentlig brasa

Amanda styr upp en igensvälld dörr
Mycket viktigt eftersom bastun slås på på andra sidan. Efter telefonkonsultation med min far åkte dubbla bräckjärn och yxan fram.


Sanna och Lina styr upp en lyxmåltid


Åkerbär


och slutligen en vy över Kalix centrum.

3 kommentarer:

Eric sa...

Fint hak du var på detta nyårsfirande!

Aina sa...

sannerligen

Ylva sa...

du tar alltid så fina bilder Aina! :)