tisdag 1 januari 2008

Röd dag

Ett nytt år. Och jag har förhoppningar.

Sitter i ett litet Chalmers studentbostäderhus hos min äldsta älskade vän konservatorstudernade/väktar Marie och är proppmätt. Vi har precis ätit mycket god laxsoppa och väntar nu på att vår gamla syntharkompis ska dyka upp tillsamms med flickvän så att vi kan äta citron/limepaj.

Nyårsafton firades ganska förnumsigt med knytis i Jonas pappas frus lägenhet här i Göteborg. Sen sov jag och Marie i 12 timmar, det vill säga vi vaknade kl 15 idag. Imorgon hoppas jag att vi är återhämtade. Mysig dag i Göteborg med Marie väntar och sen på kvällen flyger jag till Umeå. Antagligen får jag övervikt på planet. Massa skit har jag i väskan. En ostindiaservis bland annat.

Ps. Så tycker jag att 2008 ska bli året då alla lär sig säga tjugohundraåtta och inte tvåtusenåtta för det låter för jävla fult.

3 kommentarer:

Eric sa...

Kanske ska man säga nollåtta? :P

Ylva sa...

tja...enligt dn så heter det nollnolltalet...

Eric sa...

Dåså, då är det ju självklart att det ska heta nollåtta!