lördag 29 mars 2008

göteborg




Vive la fête var coola men svåra att fånga på bild.

Däremot fick jag en fin bild av Jonas.
Det var roligt att hänga med Jonas. Längesedan sist. Vi var girlfriendboyfriend på gymnasiet men nu bråkar vi bara regelbundet över msn.

Hatar att han har en sån slackerattityd men att det ändå går sjukt bra för honom. Webbdesigner. Funkar bara för killar. Inte lika charmigt när det gäller tjejer misstänker jag.

Drack. Dansade och kände mer extas än på länge. Drack lite för mycket. Lyckades ändå ta bussen hem till Marie där jag kracshade bildligt och bokstavligt. Vaknade nio, såg ut som en panda i fejset och åt ägg. Ville åka till stan och äta lunch med Jonas men magen och världen snurrade så somnade om till ett. Sen stan med Marie. Hon fick gå i alla affärer hon hatar. Köpte två par byxor på monki.

Det hemskaste var igår, fredag, när jag skulle till stationen och ta nattåget till Umeå. Trodde bussen skulle svänga runt femmanhuset och släppa av mig där. Istället svängde busshelvetet andra hållet och körde över Götaälvsbron. Panik. Pinsam panik med stor väska. Kom ialf till tåget med 2 minuters marginal.

Skönt att ha landat i lägenheten i Umeå igen. Ska strax ta mig ner till stan, gå på systemet och hämta min biljett till Umeå open. Vill se Lykke Li, Christian Kjellvander, El perro del mar, Timo Räisänen, Pacific och Marit Bergman. Det lät lite ambitiöst. Får skriva ut ett schema och se hur saker och ting klaffar. Förfest hos MannenMedDeRödaByxorna.

Tjingeling!

3 kommentarer:

Jonas sa...

Den bilden är teh shit! Fattar inte hur det blev så. Överexponerad lite. Coolt.

Avundsjuk på Umeå Open, själv blir det väl Zätas i Falkenberg. Avundsjuk!

Peace.

Ylva sa...

ye jag känner mig som värsta fotoproffset hihi.

hur var nerfertiti igårdå när jag låg och lyssnade på världens ljudligaste snarkningar?

Jonas sa...

uppåt framåt var vi på. och jag nöjer mig med at söga att dom hade ostbuffe och jag åt specialdesignad tårta på jobbet.