lördag 29 mars 2008

Påsk

Tillbaka i Boden nu, imorgon Umeå. Ska bli skönt att åka tillbaka. Fint i stugan, sol och blå himmel varje dag men kallt, dryga trettio minus flera morgnar och kanske tio på dagarna. Försökt ta vara på lugnet och stillheten men haft lite svårt att hålla tristessen borta speciellt på kvällarna, lärdom till nästa år att kanske vara där lite färre dagar. Eller säga åt Amanda att inte åka till Thailand två veckor utan följa med mig och vara mitt sällskap.

Läst romaner (Damernas Detektivbyrå, Pojken som kallades Det, Präriehundrarna) lite i måleriboken jag lagt upp en bild på tidigare, en och annan handout om biofilms och enterobakterier.Klippt ut en klippdocka jag hittade i en Allers från 84 föreställande Anna-Lotta Larsson (försökte hitta ett klipp med henne i en smyckesreklam där hon kliver upp ur en liten sjö med sitt långa blöta hår för er som mot förmodan inte vet vem bruden är men hon verkar märkligt nog inte ha tillräckligt nöjesvärde för youtube).


Här är Anna Lotta efter en liten låt-Aina-göra-om-dig. Hon fick nya kläder (annars prickig åttiotalsmjukisdress eller förklädesklänning), en kortare frisyr och så lite eyeliner. Mycket läcker blev hon tycker jag. Botulismen i bakgrunden är en otäck sak.

Kört skoter. Vilat middag. Promenerat. Badat bastu nästan varje dag. Lagat goda middagar med mamma. Druckit vin. Massa bilder nu:




Försökte lägga in bildtexter men blankraderna vägrar lägga sig där jag säger så ger upp. Det är min familj i alla fall, utsikt från Sjnjerak, lite mys i stugan. Snygga påskkärringen är Indra som bor granne med vår stuga. Hon har en lillebror som heter Theodor som är två år och helt underbar, vill nästan att han ska vara min.

Inga kommentarer: