söndag 13 april 2008

Helgens vedermödor

Schysst med middag igår hos Ylva, grönsakssoppan var grymt god, måste göra själv någon dag. Massa grädde massa vitlök är nog grejen. Visste jag i och för sig redan. På bussen in till stan spydde en brud mig på benet. Mycket. Inte mysigt. Var ganska genomskinligt dock så intalade mig själv att det mest var sprit och att alla bakterier var döden döda.

Var väl för sliten för UBC egentligen men väl där var det rätt trevligt. Håller med Eric med än Ylva när det kommer till musiken, jag har svårt att hitta glädjen i att dansa till den. Kanske för att jag knappast känner igen något heller. Däremot är folket på stället otroligt fint. Mycket snygga glasögon och färgglada toppar. Själv var jag svart. Var inte lika lyrisk över mitt val av kläder som Ylva över sitt.



Jag och Frida gick innan ett. Skönt med promenad, även en bra grej med nästan tolv timmars sömn sedan. Mamma väckte.

Jag, Frida, Jocke och Jakob var och såg "Poet and Prophetess" i eftermiddag på Norrlandsoperan. Den var väldigt bra! Otroligt fina kläder, kulisser, scenbygge. Häftigt skuggspel och vacker musik.

Inga kommentarer: