torsdag 15 maj 2008

Tack

Jag har väntat några dagar på att få ett paket mamma och pappa skickat eftersom jag fyllt år. Fick en avi i måndags men blondie sa att det inte kommit när jag skulle hämta ut det. Gick tillbaka på tisdagen men blondie sa att det fortfarande inte kommit. Han sa att det nog säkert skulle finnas där på onsdag och att det var tråkigt (ja, inte att det skulle komma på onsdagen alltså utan att det inte kommit redan på måndagen). Tror han ljög. Tror det legat där hela tiden men att han gömde det så jag skulle måsta komma tillbaka varje dag så han skulle få många chanser att prata med mig eftersom jag är så häftig på alla vis. Sån tur var (för mig) var det på onsdagen en brud där istället som inte ont anande lämnade ut paketet och förstörde blondies lilla svit av speed-dejter över icakassan.

Hur som helst, jag tycker så mycket om min mammas paket! De är alltid fina. Jag ska också göra fina paket till mina barn om jag får några. Såhär såg det ut när jag öppnade lådan:



Innehåll:

ett stycke euroshopper-cookies
fyra sytrådar
en hudkräm från IKEA
ett brev från farfar
en digitalkamera (hallonröd!) och ett fett minneskort

Älskar utfyllnadssakerna. Så är det på julen också, typ tjugo paket varav sjutton innehåller ett par strumpor eller en snygg penna eller några fina gem eller en liten prydnadssak. Fint.

Man kan fota med kameran utan blixt utan att det blir det minsta suddigt trots att belysningen är klen. Helt galet. Den har många pixlar också. Jag är glad.

Inga kommentarer: