måndag 30 juni 2008

Moon Unit Zappa - Valley Girl

finns ett kapitel i könskrig där johanna koljonen diskuterar "girl power". lite intressant populärkulturhistoria/feministiska teorier till er däruti. här har vi ialf frank zappas dotter. lite som en föregångare till paris hilton inthewayof en tjej där man inte riktigt vet vad som är "på riktigt" och vad som är ironi.

måste hitta filmen valley girl någonstans också. 82. totally ashet. nicholas cage är med. so bitching.

jeppjepp. jobbat i drygt två veckor som uska på intensiven nu och det känns väl helt okej, kan rutinerna och vet vad som förväntas av mig. fast det är lite som en tjej på jobbet sa idag att man får mycket skit för sånt sånt man gör fel men inte så mycket positivt för det man gör bra. tough love är nog ganska vanligt förekommande i vården skulle jag tro. plus av att jag lider av en patologisk brist i förmåga att småprata med kollegor. det står still. jag blir stum. jag känner skam.

1 kommentar:

Anonym sa...

mina kollegor pratar bara om sina barn, och där har man inte så mycket att komma med, när de inte berättar om snuskgubbar/bajshistorier från tidigare arbetsplatser...