lördag 9 augusti 2008

Vara vacker

Berömde en blommig klänning en 90-årig kvinna jag besökte hade på sig, hon svarade "nämen den här gamla städrocken". Alldeles för fin för hushållssysslor tänker jag spontant men fick man inte vara fin när man städade/diskade/lagade mat kanske man aldrig fick det. Körde städ här hemma idag med blommig sommarklänning och det är onekligen roligare att damma mattor så än i mjukisbyxor. Lite på samma linje som Ylvas alltidhahippakläderpåtentor-tankar. Jag har varit en älskvärd dotter till mina föräldrar (i realiteten mest till mamma) och städat hela dagen. Slängt massa gammalt skit som gjort det fult på vår övervåning, typ ögonskuggor och nagellack från fjärde klass, gamla tidningar och papper som legat i högar o.s.v. Dammsugit vaskat dammtorkat bytt gardiner bytt matta städat toan. Känner mig snäll men vet att det egentligen inte är mer än rätt eftersom jag varit högst delaktig i nedskräpandet.

Nu ska jag duscha och sedan se om Linnéa vill laga mat med mig innan förfest innan Farmen.

Inga kommentarer: