måndag 13 augusti 2007

Mys

Jag och Sven gick upp strax innan tio och åt korvmackor med aromat på. Sedan åkte vi och besiktade vår skruttiga Ford. (Besiktningsmannen tyckte att mina föräldrar är idioter som låter mig köra en bil som man absolut inte får krocka med eftersom man dör då, men det sa han inte. För övrigt för jag inte köra den för mina föräldrar av just den anledningen men vår andra bil är en automat så vi har den bara för att E och R ska kunna övningsköra hemma.)

Amanda ringde medan vi väntade på besiktningen och frågade ifall jag ville följa på kupan/återvinningen/veckans allehanda, jag sa att jag var med Sven och att han kanske inte var så sugen, han sa att det inte fanns något han hellre ville göra, jag sa att vi skulle komma förbi hos Amanda, vi kom förbi hos Amanda. Väl där kom vi på att vi behövde kaffe så jag gick på Hemköp för att inhandla mjölk. Där träffade jag Emil som fick vara med oss eftersom både han och vi är rätt snälla. Karlarna kom på att de skulle gå på en affär för män, med vapen och fiskespön, medan damerna provade begagnade kläder.

Jag införskaffade

ett stycke brun kofta med flätat mönster fram
en liten påse innehållande sju små knappar med rött tyg på
tre blixtlås
en turkos lackväska
fyra böcker
ett halsband

Amanda införskaffade

fem böcker
en senapsskål
en hjärtformad silverfärgad ask

Sven införskaffade

Ett fiskespö

Emil införskaffade

En portello
En godisklubba

Sedan åt vi på Rönnbäcks Gatukök.
Sedan! Åkte vi till Sävast.

De där männen tog en buss härifrån rätt snart, jag och Amanda tittade ifall de sänkt priset på vår resa vilket de inte hade. Tur att vi är iskalla och inte låter oss luras, förr eller senare borde de ju vika sig. Sedan tvättade jag sommarklänningar och så åt vi kyckling. Vi tittade ifall de sänkt priset på vår resa. Det hade de inte. Jag kokade blåbärssylt.

Nu håller Amanda på att skicka mastodont-sms. Snart kanske vi ska gå på promenad.

Inga kommentarer: