tisdag 25 september 2007

Grått

Önskar att jag hade haft en egen privat liten Per som jag kunnat ha med överallt istället för histologi- och immunologiböckerna. Som hade kunnat förklara mjältens struktur och funktion och förhoppningsvis även säga att personen som frågat om enzymerna i utmognaden av B-lymfocyter på fjolårets immundugga (tillika den de använt de senaste sju terminerna ifall man ska tro de rykten som florerar) är en idiot och att det är fjantigt att lära sig det.

Suttit på MB hela dagen har vi och det har inte alls varit kul. Det känns som om jag kan mindre nu än igår eftersom jag upptäckt en massa grejer som är svåra men jag orkar inte bry mig så mycket om det just nu. Jag känner mig omotiverad och less och lite deppig.

Tror Sara (som faktiskt fyller år idag! grattis!) kommer och sover på min luftmadrass i helgen och Elin ska till Hanna. Ett helt gäng bodenserskor blir vi alltså. Kanske får mig på gladare humör.

5 kommentarer:

Eric sa...

Det har varit grått idag, men jag kan kanske trösta dig med att du inte är ensam om att vara less. Jag känner mig lite less, fortfarande nyfiken och så, men just för tillfället less.

Du kommer klara dig alldeles utmärkt på duggan tror jag, utan de där förbenade enzymen.

Aina sa...

känner jag min grupp rätt och frågona blir detsamma misstänker jag att vi kommer att klara den ändå trots min kunskapslucka. Ett gäng perfektionister är vad de är, and I like it (;

Ylva sa...

enzymen är Rag 1 och 2 och TdT :P

Aina sa...

Två ragg alltså, inte illa. he he he. Tyckte någon snackade on nån AID eller vad han hette, var han bara ett snedsteg eller?

Eric sa...

Jag tror att de två raggen är det samma som ett par AIDs men jag är inte säker.

Men det ska släppas, för nu ska vi på nya äventyr i den fantastiska människokroppen.